Hola!,
En aquesta entrada en primer lloc us defineixo el concepte de dislexia i en segon lloc us enllaço dos vídeos que m'han semblat molt interessants i pràctics sobre la Dislexia. Es van enregistrar en les Primeras Jornadas sobre Dislexia Ayúdales a aprender, organitzades per l'Associació Dislexia sense Barreres, amb la col·laboració de la Fundació Aprendre i la Federació Espanyola de Dislexia al juny del 2009. La conferència va ser donada per un psicòleg Héctor Meléndez i està titulada Enseñar sin palabras.
La conferència, segons ens diu el mateix Héctor Meléndez en el seu Bloc, vol aconseguir dos objectius:
- Mostrar als assitents: mestres, estudiants de pedagogia i pares de nens amb dislexia, algunes de les tècniques d'estudi que es poden aplicar en una classe amb un alumne dislèxic.
- Practicar les tècniques
Concepte de Dislexia: S'aplica a nens que manifesten dificultats en l'aprenentatge d’accés al lèxic, reconeixement de paraules o descodificació, és a dir tenen dificultats pel que fa a la lectura, en la velocitat i exactitud.
Bibliografia consultada:
Miranda Casas, Ana (2002) Evaluación e Intervención Psicoeducativa en Dificultades de AprenDizaje. Pirámide. Madrid
1a part
2a part
Aquests vídeos estan extrets del Bloc de Héctor Meléndez:
http://www.onlyways.net/?cat=29
En aquests vídeos d'una manera molt clara i amena deixa clar una sèrie d'aspectes relacionats amb la Dislexia:
- és un trastorn físic d'origen neurobiològico
- caracteritzada per dificultat per la lectura, escriptura, problemes d'orientació espaial i temporal, a vegades afecta al càlcul i lògica matemàtica i poden acompanyar poblemes motrius
- tenen el seu punt fort en la creativitat i originalitat
- els alumnes amb dislexia aprenen, però de forma diferent. Necessiten altres mètodes
I en la meva opinió vull afegir que és molt important la detecció, no només per començar un procés de intervenció adequat per cada cas sinó perquè l'autoestima del nen no es vegi afectada i pugui patir ansietat, depressió...
Espero que us hagi agradat i ho pogueu utilitzar si us cal
M.José
No hay comentarios:
Publicar un comentario